Wednesday, February 25, 2009

ORaNG KaYa SeMaKiN KaYa... ORaNG MiSKiN BeRTaMBaH MiSKiN... Hmmm...

Salam...

Pernahkah kita dengar kata-kata hikmat sakti yang menikam kalbu ni..."ORANG KAYA MAKIN KAYA..YANG MISKIN MAKIN MISKIN!!"

Huhuhuuhu..... Kekadang bila aku pikirkan balik.... kata-kata nie betul-betul berlaku di persekitaran kita nie... Cuba renung-renungkan... Actually kata-kata hikmat nie saya pinjam dari seorang sifu besar saya dalam perniagaan saya nie.... Siapakah dia? Kami gelarkan diri dia sebagai KhairulR.... So statement dibawah nie adalah nukilan sebenar yang saya telah menambahbaikkan daripada beliau.... Boleh yek Sifuuuu..... Jangan marah aaa..... kalau marah nanti kena jual..... kekekeke.....

Berbalik daripada kata-kata hikmah nie...

Ramai yang cakap benda ni... Tapi selalunya dengar dari mulut 'yang miskin' pasal tak puas hati dengan 'yang kaya bertambah kaya'...! Tapi cuba kita tengok kenapa jadi macam tu...!

Orang miskin suka beli 'LIABILITI'... Senang cerita semua duit keluar... Dapat gaji habis keluar bayar itu ini... Tak sampai cukup bulan, duit gaji dah abis... huhhhuuuhuhu....
Orang kaya lak suka beli 'ASET'... Senang cerita 'duit masuk' atau bahasa inggerisnya 'mesin cop duit'.... Apa idaknya... setiap kali kuar duit jek... Duit masuk balik..... Hmmm... pelik kan?

Tapi ada banyak kategori ASET ni... Ada ASET beku, ada ASET cair, ASET cepat, ASET lambat... Masalahnya dari 'miskin' nak pergi 'kaya' tu macam mana nak mula ya..?
KAMI ADA JAWAPANNYA!!

Cuba tengok diri kita sendiri... Selama ni apa aset yang kita ada? Berapa banyak sumber income kita... Kalau makan gaji cuma ada 1 sumber je... Kalau dapat gaji apa yang kita buat? Bayar kereta, rumah, bil-bil, minyak kereta, belanja makan minum anak isteri... So yang mana satu bagi duit balik pada kita setelah keluarkan duit-duit tu? Tak ada? Maknanya semua tu liabiliti (termasuk la rumah tu..pasal duit keluar bukan duit masuk..)

So jangan heran kalau statement bank kita selalunya ciput dan seram mata memandang... Kerana kita salah konsep!! Join group kami dan anda akan diajar bagaimana menjadikan setiap RM1 anda sebagai 'Biji Benih' dan cara paling efektif 'semai benih' untuk dapat berlipat kali ganda... Ibarat dari sebiji beras akhirnya jadi satu ladang tanaman yang besar!!!

Sebenarnya, dengan teknik yang betul, dari RM1 tu kita boleh collect RM1,000,000.00...

Pelik tul bunyinya kan? Nak tau?? Hmmm.... Insyallah saya akan terangkan lebih lanjut perniagaan apa yang saya jalankan nie..... Harap bersabar yek... Tunggguuuuuu....



0 Comments:

Post a Comment

<< Home